Verkko-ostaminen keskittyi 2014 Suomessa pitkälti vapaa-aikaan. Klarnan verkkokauppatilastojen viime vuonna Suomen verkko-ostamisen kärjessä olivat viihde, vaatteet ja kengät sekä urheilu ja ulkoilu.
Viihdettä ostettiin kevättalvella ja joulun alla, vaatteita kesää kohti ja urheilua ja elektroniikkaa jouluksi.
Kolme- ja neljäkymppiset hallitsevat verkko-ostamista, mutta myös vanhemmat ikäluokat ovat tilastojen mukaan löytäneet verkko-ostamisen.
Miehet ostivat verkosta itselleen, naiset lapsilleen ja omaa ulkonäköään ajatellen. Vuoden 2014 elektroniikan ostoksista miehet tekivät 59 prosenttia. ja viihdeostoksista 47 prosenttia. Vaatteissa ja kengissä naiset hallitsivat (82 pros.).
Tilastojen takana on Klarna, jolla on Euroopassa yli 35 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja yli 50 000 eurooppalaista verkkokauppaa käyttää Klarnaa.